Friday 17 June 2011

Dinner & Barbecue @ Suasana Sentral Kondo

Malam hari Rabu dulu aku sefamily dijemput untuk menghadiri jamuan mkn mlm / dinner (siap ada barbecue lagi!) di kwsn yg agak elit di pinggiran ibu kota. Pada mulanya mr. asben aku mcm biasa la malas nk g ke tmpt2 / occasion mcm nie... Huhuhuhu. Alasannya tentu jln jammed la ayg! Aduyai, tapi setelah aku nasihatkan bahawa semua tu penting utk kerjaya & masa dpnnya. Yalah kan ke yg menganjurkan & menjemput tu ialah bos mr. asben sendirik. Dalam terpaksa rela akhirnya mr. asben mengalah jua...Hehehe.. Alhamdulillah, akhirnya kami ketemu jua tmpt yg dituju walaupun terpaksa menempuh sedikit jammed + sesat jln (Al-maklum la tiada pelan, just follow signboard aje). Sebaik saje kami tiba ke destinasinya, melopong jap mulut aku ngn mr. asben. Hehehehe.. Wow! Punyalah cantik + mewah + eksklusif kediaman tersebut. Dpt aku simpulkan bahawa penghuni2 nya adalah dr golongan yg berada & foreigner. Jadi aku mmg kagum la ngn bos mr. asben sbb menjadi salah seorg penghuni di kondo mewah tersebut!  Wife & bos mr. asben aku mmg la sgt2 peramah, baik hati & penyayang. Tak terasa mcm pekerja ngn bos. Dah mcm kengkwn rapat je dibuatnya. Layanan yg diberikan mmg bagus & baik walaupun bos mr. asben tu dr kasta yg jauh berbeda ngn kami berdua. Aku pun tak lepaskan peluang utk beramah mesra, berbual & berkenalan ngn opismate mr. asben aku. Yg paling best sekali, wife bos mr. asbenku mengambil pelbagai mknan serta minuman utk kami berdua bg menjamu selera. Sedar2 dah penuh meja kami! Ekekeke... Mr. asbenku masih malu2 kucing utk mkn tapi aku tolak tepi la smua tu. Bab kata pepatah, rezeki jgn ditolak! Tak gitu? Nikmat betul rasa dinner mlm tu sbb dah la tmptnya diadakan di swimming pool ngn angin sepoi2 bahasanya, viewnya pun tersgt la cantik & sedap mata memandang. Kami pun tak terasa terpinggir dek sbb layanan 1st class dr   wife & bos mr. asbenku. Afiq Nuqman pun  seronok sesgt mlm tu dpt g jln2 & mkn2. Asyik sengih je si manja aku tu sbb ramai sgt yg melayannya mcm anak raja! Mknan + minuman serta dessert yg disediakan mmg la sedap & enak2 belaka. Kenyang betul aku ngn Afiq Nuqman mlm tu! Tapi mr. asben aku je kurang mkn sbb dia mmg typical melayu. Jadi tak sah la kalau tak mkn nasi putih katanya. Alahai... rugi la abg nie tau. Apapun aku ingin merakamkan jutaan terima kasih pd wife & bos mr. asben yg sudi menjemput kami sefamily dinner & atas segala layanan yg diberi. Syukran!

P/S : Gambar ihsan miss Google..

No comments:

Post a Comment