Tuesday 26 April 2011

kEnApA?!


Kenapa tetiba jek aku memilih tajuk n3 kali ini ngn persoalan kan?! Dan mengapa ada lak gambo boifren lama aku Abe Nuar Jeng ngah nyanyi (sambil tersenyum mesra + menawan pdku! Oh, Abg Nuarku. Gatai ke mama nie Afiq Nuqman? Hehehehe..)  pakai spek mata itam bingkai ijo lak tu. Aduhai boifren lama aku ni mmg la encem giler! Bkn gilo/psiko kek Tanjung Rambotan tu yo. Tapi ketampanan & kekacakkannya mampu membuatkan semua gadis/mak budak/anak dara/janda/ibu tunggal/ibu tinggal/ibu tunggol/nyah meleleh air mata,air liur mahupun air hidung / ingus ala-ala anak mama Afiq Nuqman selsema!! Mama pun mmg tangkap cintan cintun sama ini Anuar Zain lor!! Tapi...ha ada tapi tau tuan2 & puan2 sekelian alam semulajadi semua. Apa2 pun mr. asbem tetap menjadik pojaaan sirap limau atiku ini!! Dulu, kini & selamanya... Percayalah (nyanyi ala2 Dato' CT) cayang! Berbalik ke tajuk utama kita pada hari ini ya tuan2 & puan2 yg dihormati sekelian, kenapa aku memilih tajuk blog aku mcm tu? Sebab utamanya ialah kerana aku suka sesangat ngn lagu dendangan Anuar Zain yang berjudul "LELAKI INI" tuh. Selain drpd itu, aku punya sbb2 & alasan2 yg kukuh untuk memilih tajuk ini yakni dlm hidup aku hanya 4 org lelaki yg teristimewa/special/kusyg/kukasihi/kucintai/kurindui selama aku bernafas di muka bumi nie. Lelaki2 itu adalah arwah Abahku,Afiq Nuqman,mr. asben & Che Det (abg kandungku di Manjung). Tanpa mereka tak bermaknalah kehidupan aku selama hampir 30 tahun ini. Alamak dah tua dah aku taun nie rupanya. Dah masuk era 3 series dowh! Huhuhuhu.. Sib baek dah ada anak. Justeru itu, aku ngn tekad + tawaduk sebulat air suara ngn hati aku memilih "LELAKI INI" sebagai tajuk blogku kali ini bersempena ngn mereka yg pernah/telah/akan mewarnai hidup aku ini forever & ever... `To love is nothing.. To be loved is something.. To love and be loved is EVERYTHING!!!' "Love, do what makes u happy. Be with who makes u smile, Laugh as much as u breathe, Love as long as u live! Sshhhhhh... picture kredit to Oh Bulan!

No comments:

Post a Comment